weer nieuw huisgenootje - Reisverslag uit Medebach, Duitsland van Jisca Bonnema - WaarBenJij.nu weer nieuw huisgenootje - Reisverslag uit Medebach, Duitsland van Jisca Bonnema - WaarBenJij.nu

weer nieuw huisgenootje

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jisca

14 Augustus 2007 | Duitsland, Medebach

Hallo Leute,

We hebben sinds gisteren weer een nieuw huisgenootje.
Inmiddels leven we hier met ze 5-en. Bianca,Hester,Christin(Duits),Justin(Duits) en ik.
Ik heb eergister me nieuwe rooster ontvangen.
De laatste 2 weken dat ik hier ben moet ik echt heeeeel veel werken! Dat is niet normaal meer. Ik heb bijna geen vrije dagen meer. Ik sta de laatste 2 weken ingedeeld in MCT of terwijl market cafe. Het werk is daar niet leuk en heel gestressed. Al de mensen die daar werken zijn altijd maar gestressed en hebben altijd hoofdpijn en weet ik wat. Dus heb ook niet zoveel zin om daar te gaan werken. Elke dag begin ik dan om 11uur/12uur sochtends tot 5 en dan half uurtje pauze en dan moet ik weer in Hardings werken tot 21/22 uur.
Elke dag maak ik bijna 10 uren, en dat dan een paar dagen achter elkaar heeel erg fijn!!
Morgen begin ik al in MCT moet dan om 11 uur beginnen tot 21 uur in Hardings. Heb er totaal geen zin in. Maarja ik moet maar zo denken dat dit mijn laatste 2 weekjes zijn!
Vandaag zijn bianca en ik naar mevrouw Schneider geweest en hebben we gevraagd of we vrijdag de 31e ook nog moesten werken of dat we dan weg zouden kunnen gaan een gesprekje en dan gewoon dezelfde dag nog weg.
Wat bleek mevrouw schneider vertelde ons dat er nooit een gesprek plaats vind. Dat betekent dus alleen onze kleding inleveren en alles en dan kunnen we vertrekken. Beetje raar idee dat ze niet onze mening nog willen weten of dat we het er nog even over hebben.
We moeten waarschijnlijk gewoon de 31e nog werken bianca en ik gaan proberen te regelen of we die laatste dag dan gewoon vrij kunnen krijgen we gaan hier het liefst zosnel mogelijk weg.

Vandaag was ik wederom vrij. Het was super lekker weer dus ik ben rond een uur of half 1 richting zwembad gegaan iedereen moest werken dus heb lekker in me 1tje gezwommen heb de hele middag aan het zwembad gelegen. In de hoop alvast een bruin kleurtje te creëren.
Vanavond ga ik nog even boodschapjes doen met Christin ze heeft haar auto hier dus dat is wel handig! Straks ga ik even kipkerrie koken. Gisteren stond ik in Hardings ingedeeld maar ik moest na 2 uurtjes werken naar market buffet bianca moest daar ook werken dus dat was wel gezellig. Elke dag hebben ze daar een ander buffet gistere was het Italiaans! Zodra alle gasten weg zijn en de keuken het buffet afruimt mag het personeel ook wat eten. Dus ik heb heerlijk pizza en pasta gegeten.
Verder heb ik niet zo heel veel te melden ik zal volgende week als ik vrij ben nog even op mijn eigen laptop internetten en zal ik even weer wat foto’s plaatsen op me site.

Ik heb momenteel nog heel weinig vrije tijd aangezien ik gewoon hele dagen achter elkaar werk van 11 uur tot 10 uur savonds, heb ik ook geen tijd om me was te draaien of boodschappen te doen en moet ik dat op me vrije dagen gaan doen die ik nog maar heel weinig heb ik geloof nog 3 in totaal zondag en maandag en die maandag erop. En dan zit mijn stage erop Finally!!

Ik hoop dus 1 september weer terug te zijn in Leeuwarden. Ik mis alles daar, ben benieuwd hoe de stad nu wel niet verbouwd is. En ik wil graag iedereen weer terug zien heb hier nu wel lang genoeg gezeten.

Het blijkt zeggen ze dat bianca en ik iets van 60 min uren hebben dat kan nooit omdat wij zelf onze uren altijd netjes bijhouden en alles uitrekenen vandaag zijn we daarachter aangegaan bij personeelszaken alleen werden we weer ergens anders naar toe verwezen.
Het is erg vervelend die minuren want elke keer als ik werk dan zeggen ze dat ik tot sluit moet blijven omdat ik teveel minuren heb.
Nog even doorzetten deze 2 weekjes in Mct word denk ik een klote tijd omdat het werk daar niet zo leuk is maarja het is niet anders.

Tot heel snel!

Liefs,
Jisca

  • 16 Augustus 2007 - 16:21

    Robin:

    Hey jis..

    jemig wat moet jij veel uren draaien zeg!! gelukkig houden ze zich hier wel goed aan de tijden..ik heb ook een superleuke baas.

    nou, we zien elkaar gelukkig snel weer, heb het ook wel gehad hier hoor maar nog ff volhouden!!

    spreek je snel weer!!

    xxxx Robin

  • 21 Augustus 2007 - 11:00

    Sharon:

    Zal geen cp zijn, haha, zelfde problemen hier :p. SUcces nog laatste 2 weekjes, maar dat gaat wel goed komen joh!

    Groetjes!
    Sharon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jisca

Gutentag Leute, Ik heb even een site aangemaakt om jullie op de hoogte te houden van mijn belevenissen in Deutschland, Deutschland? Jaja.. 30 mei vertrek ik naar het plaatsje Medebach voor 3 maanden en ga daar stage lopen in Centerparcs. Erg leuk allemaal natuurlijk! Ik zal jullie zodra ik daar ben al mijn belevenissen vertellen. Grussen, Jisca

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 10549

Voorgaande reizen:

30 Mei 2007 - 31 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: